onsdag den 23. juli 2014

MASKULINT LAYOUT MED TUTORIAL

DETTE INDLÆG HAR VÆRET VIST PÅ SCRAPSISTERS, I SIDSTEMÅNED,
DA JEG VAR GÆSTEDESIGNER.

Jeg elsker at lave maskuline layout og der er ikke grænser for hvor maskulint det kan blive!
Først viser jeg layoutet og detalje billeder og derefter kommer der lidt forklaring på hvordan
jeg har lavet det.




































Jeg startede med 12x12 ark fra Tim Holtz og en stencil der ligner mursten, over stencilen 
malede jeg med brun acryl maling og inden malingen var tør dryssede jeg lidt Distress embossing powder
(frayed burlap) let hen over nogle af "murstene" og derefter varmede jeg det med varmepistolen.









Rammen er lavet af embalage pap hvor jeg har revet lidt af lagene af for at opnå et "slidt
look" og derefter er rammen malet let med hvid gesso.
(her ses rammen inden gesso)




Alle tandhjulene er også malet let med hvid gesso (jeg tørre det meste af gessoen af i
låget så der ikke er så meget på penslen)

Følgende fremgangsmåde er brugt til både ramme og tandhjul.
Da gessoen var tør malede jeg med den grønne Gelato og med en fugtig finger fordelte jeg den
grønne farve (den skal ikke dække helt men se lidt "slidt" ud) på hele tandhjulet/rammen, derefter samme
procedure med den brune gelato og tilsidst lidt sort gelato.
Fidusen er ikke at bruge for meget vand men kun fugte fingeren for at opnå det "slidte look"


Her er lidt eksempler på andre farver, fælles for dem alle er at der er brugt brun og sort udover den farve der ligger under udstansningerne.



Sådan så layoutet ud inden rammen blev sat på.



Baggrunden i rammen er lavet med metalfolie, embossingfolder og sort acrylmaling.
Hvis du vil se en tutorial på fremgangs måden så kan du finde den HER
"Gitteret" i rammen er et stykke voliere hegn.
Jeg har brugt dies fra Sizzix, Memory Box og Cheery Lynn.

Alle "rustne" dimser" har jeg selv "rustet, du kan finde en turorial HER.

                                             Mange scrap hilsner 
                                                         Lisa.

9 kommentarer:

  1. Wauw, Lisa.

    Endnu et fuldstændig fedt layout fra dig. Sikke fede detaljer - og murstensvæggen ser jo helt ægte ud :)

    SvarSlet
  2. Du er simpelthen den uovertrufne mester til de herresider Lisa. Hvor er det bare fantastisk flot lavet, jeg er vildt imponeret hver gang, selv om jeg jo udmærket ved, at det vil være fedt, før jeg kikker LOL

    SvarSlet
  3. Det er så superflot Lisa.!
    Og god TUT.

    SvarSlet
  4. fantastisk flot, vild imponeret her osse, og flot herre ;O)))))

    SvarSlet
  5. Det er sørmer flot, jeg er også benovet over din "murstensvæg" den ser så ægte ud, og så alle de fine detaljer du er i stand til at få med, meget flot, men det er det jo altid, jeg sidder og tænker på dig: jeg laver et minialbum til min søn og sviger-datters sølvbryllup, og har brugt noget af "vaskeposerne" tak for hjælpen Lisa. knus morkaren.

    SvarSlet
  6. Super fede rå detaljer - og dejligt at du viser hvordan du kommer frem til det look! :)

    SvarSlet
  7. Der er bare så lækkert og så rååååååååt Lisa.
    Knus Karina

    SvarSlet