fredag den 25. oktober 2013

TUTORIAL

Idag vil jeg vise jer endnu en måde at få blanke ting brunlig/rustne på.

Til denne fremgangsmåde skal der bruges blanke "dimser", alt kan bruges,
men nogen ting tager bedre imod end andre.


 
                        Jeg bruger æblecidereddike som jeg hælder i et glas (jeg bruger
                        et med låg da jeg syntes det lugter lidt) sammen med et par skefulde
                        groft salt, så putter jeg de blanke "dimser" i blandingen, lader det stå
                        natten over, næste morgen tager jeg "dimserne op og og lægger dem
                        til tørre på et stykke køkkenrulle.
                        Når jeg kommer hjem fra arbejde kigger jeg til det og hvis jeg ikke er
                        helt tilfreds med resultatet dumper jeg dem i glasset igen og gentager
                        behandlingen.
                        Nogle ting skal have både 3 og 4 behandlinger og jeg har også oplevet
                        enkelte ting som slet ikke reagere på behandlingen.


                         Her kan I se mit glas og hvordan det ser ud når det er godt brugt.
                         Blandingen kan godt bruges flere gange.
                         Jeg har fundet æblecidereddike i Føtex, men kan sikkert findes
                         mange andre steder.



                               Her kan i se nogle af mine "dimser " som har fået to omgange i
                               æblecidereddiken.


                             Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om og sig endelig
                             til hvis du har andre gode erfaringer du vil dele med mig ;O)) 
                                


                             Rigtig god fornøjelse hvis du giver dig i kast med denne tutorial, og
                             lad mig endelig høre om dine resultater.


                                                         Mange scrap hilsner
                                                                     Lisa.

19 kommentarer:

  1. Tusind tak for tutten, den skal da helt sikkert prøves, hvis jeg bare kan finde det eddike her, da vi ikke har rn Føtex i nærheden, men måske Netto har det også så. det må lige tjekkes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Æble-cider-eddike findes i næsten ethvert supermarked, så jeg tror ikke, der er problemer med at finde det.
      Hilsen Inge K

      Slet
    2. Tusind tak for det, så vil jeg da prøve at høre mig omkring her.
      Há en rigtig god week-end.
      Hilsen Maryann

      Slet
  2. Hvor er det smart. Smitter det "rustne" af ? Tak for at du deler.

    SvarSlet
  3. Fantastisk enkelt, når man lige ved hvordan.
    Tak for fin tut. Og god weekend.

    SvarSlet
  4. Du er så genial, Lisa. Tak fordi du altid er så sød til, at hjælpe os andre i gang. :-)
    Æblecidereddike kan også købes i Matas. :-)

    SvarSlet
  5. Det ser spændende ud. Tak for tut.

    SvarSlet
  6. Tak Lisa, hvor er du sød til at dele dine virkelig gode ideer med os, og denne her er da nem at gå til. knus morkaren.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for din gode tutorial. Det er jo super simpelt at gøre det hele lidt rustent ;-) Nu mangler jeg så bare et smut i en "hardware store":-)

    SvarSlet
  8. Haps, det skal da helt sikkert prøves!

    SvarSlet
  9. Jeg har forsøgt mig med ganske almindelig husholdningseddike, det virker fint og er vist noget billigere end æblecidereddike.
    Hvis der er ting der ikke rigtig vil tage imod, så prøv at slibe det med sandpapir.

    SvarSlet
  10. Endnu et lækkert fif, som skal afprøves. Resultatet ser jo temmelig godt ud

    SvarSlet